logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۹۹۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه موقت قیدار:

آمریکایی‌ها فقط به اصل منفعت‌طلبی پایبندند

آمریکایی‌ها-فقط-به-اصل-منفعت‌طلبی-پایبندند
امام جمعه موقت قیدار گفت: آمریکایی‌ها به هیچ اصل و عهد و پیمانی پایبند نیستند و تنها اصلی که به آن پایبند هستند اصل منفعت‌طلبی و خودبرتربینی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق حجت‌الاسلام علی تیمورزاده در خطبه‌های نماز جمعه قیدار گفت: در هفته آتی با سالروز 28 مرداد مصادف هستیم که در تاریخ ایران یک قصه پرغصه است و البته ذکر ماجرای آن پر از درس عبرت برای ملت ما است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مصدق شخصیتی روشن‌فکر و ملی‌گرا بود افزود: مصدق در ابتدا با جلب حمایت مذهبیان و در رأسشان آیت‌اله کاشانی توانست توجه مردم را به خود جمع کند و به مدد پشتوانه مردمی صنعت نفت را ملی کند ولی در ادامه از آیت‌اله کاشانی فاصله گرفت.

امام جمعه موقت قیدار ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ چندین بار خیانت و بدعهدی آمریکا را تجربه کرده است و ما این را به صورت ملموس و محسوس درک کرده‌ایم که آمریکایی‌ها به هیچ اصل و عهد و پیمانی پایبند نیستند و تنها اصلی که به آن پایبند هستند اصل منفعت‌طلبی و خودبرتربینی است.

وی اضافه کرد: تنها راه پیشرفت کشور این است که انسان‌های متخصص و متعهد را سرکار بیاوریم و تربیت افراد متخصص و متعهد بعهده مراکز علمی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه و حوزه‌های علمیه است و باید این نهاد‌ها برنامه‌ریزی کنند تا افراد صالح و شایسته‌ای برای پیشرفت مملکت تربیت کنند.

امام جمعه موقت قیدار ادامه داد: اگر کسی یک‌بار خطائی را مرتکب شد و تجربه نگرفت و دوباره تکرار کرد در عقل او باید شک کرد.

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر